tirsdag 17. november 2009

Laura`s chokolate chip cookies


Da har jeg spurt om lov til å dele denne fantastiske oppskriften med dere alle. Jeg har spurt venninnen min, som igjen har spurt sin søster (som jeg mistenker at hoppet over å spørre Laura... ;-)
.

Jeg er egentlig ikke glad i kjeks, men denne er noe av det beste jeg noen sinne har smakt!
.


Laura`s chokolate chip cookies

2 1/2 dl smeltet smør (ca 200 g) smøret kan også smuldres i det tørre
2 dl sukker
2 dl brunt sukker
5 dl hvetemel
2 egg
1 ts salt
1 ts vaniljesukker
1 ts bakepulver
150 - 200 g sjokolade (gjerne Dronnningsjokolade)

Bland alt det tørre. Smuldre i smøret eller ha i det smeltede smøret. Ha i eggene og til slutt den grovhakkede sjokoladen. Bland godt.

Kakene stekes på 180 grader i 10-12 minutter.

Spis og kos deg!!! ;-)

13 kommentarer:

Jannicke sa...

Takk!!!!
God dag til deg :o)

Marta - livet på landet sa...

Mmmmmm!
Disse må prøves!
Så nydelige ut:)
Takk for at du deler oppskrift!

Lene sa...

Tusen takk for denne oppskriften. De ser helt nydelig ut og høres ut som akkurat slike cookies som jeg elsker!

Den skal jeg prøve ut allerede til helgen. gleder meg...

Lene.

små og store drømmer sa...

MmmMm, disse tror jeg jammen meg jeg skal lage i kveld.
Selvom jeg prøver å holde tallene på vekten nede nå frem mot julebord sessongen.. Hehe..
Noen kjeks fra eller til skader vel ikke :)

Jannes lille sted sa...

Så kjempegode ut, takk for oppskriften!:)
Klem Janne Merethe

Interiør 63º N sa...

Mmmm, nå fikk jeg lyst på :O)
Disse skal jeg virkelig prøve :O)

Tusen takk!!!!

Kirsti

Lille w sa...

Du er jo blitt min personlige bakeinspirator du:) Takk for oppskrift! Skal utprøves til helgen!

Fire Hjerter sa...

Disse må prøves ut.Så veldig gode ut. Tror nok de vil falle i smak hos gutta mine.

Anonym sa...

Takk for herlig bakeinspirasjon!!
Disse var helt fantastisk gode.. Brett nummer 6 står i ovnen nå - svigermor skal få en stor krukke full av cookies når vi skal dit i selskap i morgen :)

Anonym sa...

Har bakt noen lignende kaker i årevis, men "mine" heter Maryland Cookies. Samme ingrediensene bortsett fra salt og vaniljesukker, det er det ikke i mine. Men jeg har hakkede mandler i tillegg til sjokoladen.

Anonym sa...

Hei og TUSEN TAKK for oppskriften. Jeg kan fortelle at jeg allerede har laget 3 prosjoner av denne herlige oppskriften. Siste gang en trippel deig, og det er bare smuler igjen. Jeg er ikke alene om å spise, vi er 5 stk, + endel andre som også synes at dette er de beste småkakene de har smakt. En kompis av 9-åringen min kom egenhendig og spurte etter oppskriften. Jeg har prøvd endel andre Maryland cookies-oppskrifter, men denne var suveren.
Takk igjen. Mvh. Åse

Husdraumen/Anita sa...

Datt plutselig innom bloggen din, og her var det mykje fint!
Denne cookiesoppskrifta skal lagrast og prøvast:)

Vivian sa...

Åj dette så godt ut:)
Det skal jeg prøve. Takk for oppskrift.

Klem Vivian