lørdag 31. oktober 2009

Halloween!!

I dag skal Halloween feires her i huset. Som jeg har sagt tidligere er jeg tilhenger av alt som gir en grunn til fest og morro, halloween inkludert!

Storebror skal kle seg ut som Kaptein Sabeltann og gå "knask eller knep" sammen med en liten venn.
Vi har også kjøpt gresskar og laget gresskar pai. Har aldri smakt det før eller laget det, men det var nydelig! Helt utrolig godt, og anbefales på det sterkeste.

Pumpkin Pie
Bunnen:
2,5 dl hvetemel
1/2 ts salt
150 g usaltet smør
2-3 ss vann
Bland mel og salt.Bland inn smør med fingrene og ha deretter i vannet en skje av gangen. legg deigen i kjøleskap en halv time før den skal brukes.

Fyll:
2 dl sukker
1/2 ts salt
1 1/4 ts kanel
1/2 ts malt ingefær
1/4 ts malt nellik
1 boks pumpkin (eller 3 1/2 dl kokt frisk gresskarmasse (skal koke i ca 15-20 min))
1 boks viking melk
2 egg lett pisket

Forvarm ovnen til 210 grader.

Bland sammen alt det tørre. Rør inn gresskar og Viking melk og deretter eggene. Kjevle ut paideigen og legg den i formen. La det være ca en cm paideig over kanten på formen. Ha fyllet i paiformen.


Stek paien i 10 minutter. Reduser varmen til 160 grader og stek videre i ca 45 minutter til fyllet er fast.


Uwææææææææææ! ;-)

3 kommentarer:

Sommerlyst sa...

Så kjekt da! Så flink dere har vært å skjære ut gresskaret!!

Her ser jentene på 'Ole Brum feirer Halloween' i øyeblikket, men ellers er det ingen feiring på oss. Litt godteri er kjøpt inn dersom noen skulle dukke opp på døren!

Ha en fin Halloween!!! Vi sees om en uke! Vi gleder oss!

Lise ♥ Hverdagsglimt og Kreativiteter sa...

Flott gresskar! Paien så deilig ut! :)

Lise

Hege sa...

Hei!!!
Du har en utrolig koselig og flott blogg. Jeg liker så godt mange av de merkene og produktene samt interiøren du bruker hjemme hos dere!!!Fant tilfeldigvis din blogg da jeg søkte etter en oppskrift på Kefirkake for en uke siden og etter den dagen har jeg daglig vært innom for inspirasjon eller bare sittet og kikket meg gjennom rom for rom i huset deres..

Paien ser helt nydelig ut, akkurat slik en amerikansk gresskarpai skal se ut!!!
Gleder meg til å følge deg videre
:0)Hege