torsdag 15. oktober 2009

Skrapbøker....

Jeg har gått til anskaffelse av to stk bøker. I den ene skal jeg ta vare på ideer og ting jeg har lyst på til feriehuset, og den andre skal jeg bruke til oppskrifter. Det gikk opp for meg at sistnevnte er en nødvendighet når jeg driver å løper frem og tilbake for å finne oppskriftene mine i bloggen og prøve å huske dem til jeg kommer på kjøkkenet (noe jeg aldri gjør...). + at jeg har alltid finner gode oppskrifter i blader og tenker at "det må jeg lage en gang"....
Nå når jeg tenker det skal jeg klippe ut/skrive av oppskriften og lime i boka mi, så blir det kanskje noe av en gang....

Det samme gjelder tips og ideer til oppussing, som farger, stoffer, leverandører og masse annet jeg ikke kommer på akkurat nå. Når jeg kommer over noe jeg synes er pent eller har lyst på skal jeg lime det inn i boka mi, så husker jeg det lenger enn 5 minutter.

Så gjenstår det bare å se hvor lenge det holder før begge bøkene er borte vekk og jeg er tilbake i god gammel tralt? :-)

(Legg merke til at jeg har bloggstylet bøkene mine... !?)

Må forresten få takke alle for koselige hilsener, spesielt når det gjelder lillesnuppa som jeg selvsagt er umåtelig stolt av! ;-)

Tusen takk! ;-)

3 kommentarer:

Hilde sa...

en veldig god ide! Lykke til med å skpe den beste idebanken ever!
Hilde

MariMaja sa...

God idè
Jeg har gjort det samme, samler oppskriftene mine i egen bok;)
Henter de fra nett og kopierer de over i word og velger den fonten jeg vil ha og printer ut....fester med foliepapir med tape på ene siden sånn at det går an å tørke over når jeg griser de til....og det gjør jeg...hehe
Jeg feirer hos meg...kom innom da;)

GRACE sa...

Så lurt!! Jeg har en utklippsbok hvor jeg limer inn alt fra takkekort, kinobilletter, julekort og andre minner som jeg gjerne vil beholde...men som ellers ville havnet i en eske... Dermed kan jeg mimre titt og ofte:)
Ha en strålende helg!