torsdag 8. juli 2010

Fremme på "landet" på Askøy

I går kveld kom vi endelig frem til Bergen og dro rett ut til landstedet til min manns foreldre på Askøy. Ferden sørover ble i overkant slitsom med to småttiser i bilen og laaaaaaaaaange strekninger. Litt nord for Trondheim kjørte vi freidig forbi alle hotellene da vi hadde bestemt oss for å videreføre sunne verdier og barndomsminner til våre barn!(?) Teltet ble slått opp på en litt sliten campingplass litt før ett om natten og lilletutta var uforskammet våken og rullet rundt i teltet, fast bestemt på vekke storebror. Rundt to falt hun til ro, bundet fast i bilstolen....

Vi var sjeldent samstemte neste morgen, da vi erklærte at vi muligens ikke er telt-campingplass typen... Det var rett å slett vanskelig å se ett eneste lyspunkt med situasjonen. Klam på hele kroppen, ingen kaffe eller frokost, utallige snublesnorer/teltplugger på hinderløypen frem til toalettet og en dusj mulighet som fremstod som en umulighet da det inngikk kort (ikke Visa!) for å starte sulamitten - som vist nok kostet 25 kroner og var å få kjøpt på ukjent sted....

Det var rett og slett himmelsk å komme frem til Landet på Askøy. Været har vært deilig og klesvasken henger til tørk...

Maten blir tilberedt på dette hærlige kjøkkenet mens man nyter en fantstisk utsikt utover sjøen....

Bildene i dagens innlegg er tatt med Iphone og ett program som heter Hipstamatic. Utrolig artig å bruke, hvor man setter innstillingene før man tar bildet. Det er mulig å få mange forskjellige uttrykk på bildene. Anbefales!

I morgen skal vi ta den nye bybanen opp til Nestun for første gang.