tirsdag 13. januar 2009

Rydding & nyttårsforsett....


I dag har jeg vært innom diverse blogger og registrerer at det er flere som bedriver rydding... i dybden! Dvs tømming av klesskap og kjøkkenskap og div. andre skap og jeg kjenner at det stikker litt i hjerterota. Ikke fordi jeg er fan av rot og føler at det må forsvares, men fordi jeg blir litt avensjuk (på ekte nordlandsk....Oversatt; sjalu). Jeg er nemlig ingen dyberydder. Det verste jeg vet er rot, men det er kun rot som jeg ser. Det jeg ikke ser (fra sofakroken!) plager meg ikke videre... (Eller ut fra dette innlegget er det kanskje grunn til å tro at det plager meg litt...)



I alle fall... Jeg har store planer om å legge til ett nytt nyttårsforsett (nr. 1 var å slutte å røyke og det er så langt utført!) og bli en dybderydder!!
.




.
Tidligere år har jeg hatt å bli flinkere til å stryke klær som nyttårsforsett og det har vart nøyaktig 14 dager. Er det noe jeg misliker sterkere enn dybderydding, må det være å stryke klær...


Ønsker alle en super dag!


Ps. Er det mange som pusser opp soverommet i Januar? I følge samtlige interiørmagasiner er det visst der vi skal fokusere all vår energi denne måneden.... ;-)

5 kommentarer:

Sommerlyst sa...

Dybderydding eller ei...jeg er imponert over hvor ryddig du klarer å ha det generellt! :)
Så flink du er som har sluttet å røyke! Gratulerer!
Når det gjelder stryking så får ikke min aversjon mot selve oppgaven gå på bekostning av følelsen av å legge seg i myvasket og STRØKET sengetøy - det er bare herlig!! :)

Guttemamma sa...

ha ha, det soverom har jeg lagt merke til og! Ellers er jeg som deg, hater rot som synes, men i skuffer og skap...:-(. Skulle gjerne hatt tellekanter!!

home 4us sa...

Jeg blir nok aldri en dybderydder:)

Jeg har en liten utfordring til deg hos meg:)

Hjemme hos Vibeke sa...

Måtte le litt når jeg leste innlegget ditt. Jeg er akkurat som deg. Når jeg setter meg ned i sofaen, må jeg ha det ryddig innenfor synsvinklen. Klarer liksom ikke å kose meg ellers. Og når det gjelder stryking så misliker jeg det like sterkt. Jeg har ikke en gang orket å gjøre det til et nyttårsforsette, over later heller jobben til mannen i huset, hi,hi.

Anonym sa...

Hei hei!

En liten ting til deg inne på bloggen min :)